Wiadomości Wstępne | + |
Lekcja 1 |
Kilka słów o kursie |
Lekcja 2 |
Jak (maksymalnie) wykorzystać kurs? |
Przygotowanie oraz Podstawowe Informacje | + |
Lekcja 1 |
Przygotuj niezbędne składniki! |
Lekcja 2 |
Określ swój obecny poziom języka i rozmiar słownictwa |
Lekcja 3 |
Kamienie milowe i cele dzienne |
Lekcja 4 |
Pamiętaj o swoim celu i nie daj się rozproszyć! |
Lekcja 5 |
Których słów powinienem się uczyć? |
Lekcja 6 |
Jak okiełznać lęk przed uczeniem się zbyt wielu słów |
Lekcja 7 |
Podsumowanie i wnioski |
Parę Słów o ANKI | + |
Lekcja 1 |
Dlaczego ANKI a nie [[…]]? |
Lekcja 2 |
Jak uczyć się zawsze i wszędzie z mobilną wersją ANKI |
Lekcja 3 |
Zdalny dostęp do ANKI – AnkiWeb |
Lekcja 4 |
Podstawowe funkcje i ustawienia |
Lekcja 5 |
Importowanie gotowych talii |
Lekcja 6 |
Jak importować talię na aplikację mobilną Anki |
Lekcja 7 |
Jak tworzyć talie i dodawać fiszki |
Lekcja 8 |
Jak powtarzać fiszki w ANKI |
Lekcja 9 |
Na czym polegają przyciski odpowiedzi w ANKI |
Lekcja 10 |
Edytowanie fiszek |
Lekcja 11 |
Przenoszenie fiszek między taliami |
Lekcja 12 |
Jak śledzić swój postęp w ANKI |
Lekcja 13 |
Wykonywanie kopii zapasowych oraz eksportowanie talii |
Lekcja 14 |
Anki jako baza wiedzy |
Lekcja 15 |
Potęga wtyczek ANKI |
Lekcja 16 |
Jak skonfigurować swoją pierwszą talię |
Lekcja 17 |
Główne wnioski oraz Twoja lista kontrolna |
Najczęściej Popełniane Błędy w Nauce Języków | + |
Lekcja 1 |
“W jaki sposób” jest tak samo ważne jak “dlaczego” |
Lekcja 2 |
Błąd #1 – Brak optymalizacji powtórek |
Lekcja 3 |
Błąd #2 Brak systematyczności |
Lekcja 4 |
Błąd #3 Zbyt dużo materiałów do nauki |
Lekcja 5 |
Jak ANKI rozwiązuje (w przeważającej części) pierwsze trzy błędy? |
Lekcja 6 |
Błąd #4 – Brak zamiaru zapamiętania |
Lekcja 7 |
Błąd #5 Bierne odtwarzanie |
Lekcja 8 |
Błąd #6 – Brak kontekstu (i dlaczego słowa nie mają znaczenia) |
Lekcja 9 |
Błąd #7 – Nauka Pasywna |
Lekcja 10 |
Błąd #8 – Brak kodowania informacji |
Lekcja 11 |
Skutki braku kodowania (np. dlaczego większość aplikacji i metod nauki nie działa) |
Lekcja 12 |
Błąd #9 – Przekroczenie pojemności pamięci krótkotrwałej |
Lekcja 13 |
Błąd #10 – Brak wiedzy jak używać danego słowa |
Lekcja 14 |
Błąd #11 – Brak wiedzy jak wymówić słowo |
Lekcja 15 |
Błąd #12 – Niewystarczająca liczba powtórek – Czemu nie istnieje coś takiego jak “trudne słowo” |
Lekcja 16 |
Błąd #13 – Ograniczona liczba kontekstów |
Lekcja 17 |
Błąd #14 – Tłumaczenie słowo w słowo |
Lekcja 18 |
Błąd #15 – Bezsensowna praktyka |
Lekcja 19 |
Dlaczego nie mogę przypomnieć sobie słów w trakcie rozmowy? |
Lekcja 20 |
Czas zastanowić się nad Twoim procesem nauki! |
Metoda EVA | + |
Lekcja 1 |
Metoda EVA (zdaniowa) – podstawy |
Lekcja 2 |
Jakie błędów uniknąłeś do tej pory? |
Lekcja 3 |
Ostatni krok – jak zagwarantować, że nigdy nie zapomnisz żadnego słowa |
Lekcja 4 |
Metoda EVA – wskazówka dla początkujących |
Lekcja 5 |
Jak szybko znaleźć kolokacje dla dowolnego słowa |
Lekcja 6 |
Metoda EVA – Różnica pomiędzy zapamiętaniem a przypominaniem sobie słów |
Lekcja 7 |
Złota zasada uczenia się szybko i skutecznie |
Lekcja 8 |
Dodawanie dźwięku do fiszek |
Lekcja 9 |
Dodawanie zdjęć do fiszek – jak to zrobić i czy warto poświęcić na to swój czas? |
Lekcja 10 |
Fiszki Specjalne #1 – Nauka synonimów |
Lekcja 11 |
Fiszki Specjalne #2 – Nauka Zwrotów/Idiomów/Przysłów |
Lekcja 12 |
Fiszki Specjalne #3 – Nauka wielu znaczeń tego samego słowa |
Lekcja 13 |
Punkty odniesienia dla metody E.V.A. i ANKI |
Lekcja 14 |
Uczenie indukowane reaktywacją (aka Szybkie powtórki) |
Lekcja 15 |
Jak zwiększyć swój zasób słownictwa dzięki nauce przekleństw |
Lekcja 16 |
Wykorzystanie metody EVA do utrwalania znajomości innych języków |
Lekcja 17 |
Stwórz sieci słownictwa zmuszając się do ponownego używania słów |
Lekcja 18 |
Popraw swoją zdolność przypominania zwiększając ładunek emocjonalny |
Lekcja 19 |
Co robię źle, jeśli nie mogę wystarczająco szybko tworzyć zdań? |
Lekcja 20 |
Ogrom możliwości, jaki daje metoda E.V.A. |
Lekcja 21 |
Metoda EVA – FAQ |
Lekcja 22 |
Lista kontrolna dla metody EVA |
Akademia Produktywności ANKI | + |
Lekcja 1 |
Jak zwiększyć tempo przerabiania fiszek w ANKI |
Lekcja 2 |
Jak się uczyć 20, 30 a nawet 50 słów dziennie |
Lekcja 3 |
Jakie są najlepsze sposoby na gromadzenie słownictwa? |
Lekcja 4 |
Jak sobie radzić z przytłoczeniem podczas nauki? (tj. co robić gdy utknę) |
Lekcja 5 |
Najlepsze wtyczki ANKI, które ułatwią Ci życie |
Lekcja 6 |
Jak uprzyjemnić naukę fiszek w ANKI |
Lekcja 7 |
Chat GPT – Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do szybkiej nauki języków |
Jak Okiełznać Gramatykę | + |
Lekcja 1 |
Dlaczego NAPRAWDĘ Potrzebujesz Systemów Do Nauki Gramatyki |
Lekcja 2 |
Dwa składniki konieczne do opanowania gramatyki na wysokim poziomie |
Lekcja 3 |
Zasada Pareto w nauce języków (czyli jak dotrzeć od zera do poziomu B1/B2 jak najszybciej) |
Lekcja 4 |
Jak sztuczna inteligencja może Ci pomóc z nauką gramatyki |
Lekcja 5 |
Jak nauczyć się nowego alfabetu z pomocą Anki? |
Lekcja 6 |
Zastosowanie Metody E.V.A. w Nauce Gramatyki |
Lekcja 7 |
Używanie ANKI do nauki gramatyki |
Lekcja 8 |
Jak szybko tworzyć fiszki gramatyczne w ANKI |
Lekcja 9 |
Dlaczego powinieneś mapować konstrukcje gramatyczne w docelowym języku |
Lekcja 10 |
Ściągawka gramatyczna: Jak z niej korzystać, aby zwiększyć tempo nauki gramatyki |
Lekcja 11 |
Używanie koniugatorów |
Lekcja 12 |
Autokorektory: Twoja natychmiastowa informacja zwrotna |
Lekcja 13 |
Zapamiętywanie odmian przy pomocy technik pamięciowych |
Lekcja 14 |
Jak łączyć fiszki gramatyczne z innymi metodami – praktyczne przykłady |
Lekcja 15 |
Metoda RS (record and send) – ćwicz wymowę i poprawność gramatyczną jednocześnie |
Lekcja 16 |
Korzystanie z kolektywnej mocy internetu (w celu poprawy gramatyki) |
Lekcja 17 |
Deep Learning: Jak zautomatyzować każdą konstrukcję gramatyczną |
Lekcja 18 |
Dlaczego lista słówek jest niezbędna do efektywnego wykorzystania Deep Learning’u? |
Lekcja 19 |
Kotwiczenie – Prosty sposób na zaznajomienie się z konstrukcjami gramatycznymi |
Lekcja 20 |
Dostrzeganie wzorców – prawidłowości są wszędzie! |
Lekcja 21 |
Wielofasadowa nauka – połączenie strategii, których do tej pory się nauczyłeś |
Lekcja 22 |
Złote zasady automatyzacji każdej konstrukcji gramatycznej |
Lekcja 23 |
Boję się popełnić błędy – czy powinienem poprawiać każde zdanie? + Jak łączyć naukę słownictwa z gramatyką |
Lekcja 24 |
Gramatyka - FAQ |
Lekcja 25 |
PODSUMOWANIE – Twój przybornik gramatyczny i plan działania |
Nauka Kontekstowa | + |
Lekcja 1 |
Cel nauki pasywnej – kiedy i w jaki sposób czytanie i słuchanie może przyspieszyć Twoje postępy w nauce języka |
Lekcja 2 |
Typowe problemy z czytaniem i jak je rozwiązać przy pomocy jednego prostego narzędzia |
Lekcja 3 |
Jak korzystać z Readlang’a |
Lekcja 4 |
Eksportowanie nowych słów do ANKI |
Lekcja 5 |
Wyszukiwanie materiałów do czytania dla poziomów A1-B2 |
Lekcja 6 |
Strategia dla osób na poziomie (średnio-)zaawansowanym: Jak zacząć czytać książki bez najmniejszego wysiłku |
Lekcja 7 |
Jak uczyć się z fiszek z Readlang’a |
Lekcja 8 |
Jak odfajkować/wykonać praktykę czytania, jednocześnie poszerzając swoją wiedzę ogólną? |
Twój Przybornik Do Aktywizacji Języka | + |
Lekcja 1 |
Czy można nauczyć się mówić płynnie samodzielnie? |
Lekcja 2 |
Pisanie czy mówienie – co jest lepsze do nauki nowych słów? |
Lekcja 3 |
Dlaczego mówienie może być złą strategią uczenia się języka |
Lekcja 4 |
Postaraj się bardziej: Technika Słów Zastępczych |
Lekcja 5 |
Metoda Digletta – jak ćwiczyć słownictwo nawet wśród rodzimych użytkowników Twojego języka ojczystego |
Lekcja 6 |
Ucz się ucząc innych |
Lekcja 7 |
Metoda IAM – jak osiągnąć płynność językową w zaciszu własnego domu |
Lekcja 8 |
Metoda IAM – FAQ (najczęściej zadawane pytania) i wskazówki |
Lekcja 9 |
Reguła 3 dla metody IAM (M) |
Lekcja 10 |
Metoda IAM – przykładowy scenariusz |
Lekcja 11 |
Metoda fałszywych wspomnień (M) |
Lekcja 12 |
Metoda fałszywych wspomnień (+ metoda EVA) – przykładowy scenariusz |
Lekcja 13 |
Jak automatycznie stworzyć opis dowolnego obrazu lub zdjęcia |
Lekcja 14 |
Witaj Panie Robocie! Korzystanie z czatbotów w celu zwiększenia płynności językowej (M) |
Lekcja 15 |
CoachBot |
Lekcja 16 |
Jedyny prawdziwy test aktywnego słownictwa |
Lekcja 17 |
Twój benchmark konwersacyjny (tj. kiedy powinieneś zacząć rozmawiać z innymi) |
Lekcja 18 |
Tematy konwersacyjne dla określonych poziomów językowych |
Lekcja 19 |
Podsumowanie – Twój przybornik do osiągnięcia płynności |
Jak Znaleźć Partnera Językowego | + |
Lekcja 1 |
Jak, gdzie i dlaczego szukać partnerów do nauki języka obcego |
Lekcja 2 |
Znajdowanie partnerów językowych w realnym świecie |
Lekcja 3 |
Znajdowanie partnerów językowych na stronach dotyczących wymiany językowej |
Lekcja 4 |
Znajdowanie partnerów językowych na Facebooku |
Lekcja 5 |
Znajdowanie partnerów językowych przy użyciu telefonu komórkowego |
Rusz Głową - Logika w Nauce Języków | + |
Lekcja 1 |
Dlaczego nie musisz zawsze uczyć się na pamięć |
Lekcja 2 |
Rozwijanie świadomości morfologicznej (M) |
Lekcja 3 |
Podstawy Słowotwórstwa (M) |
Lekcja 4 |
Sekretny język przedrostków i przyrostków (M) |
Lekcja 5 |
Wyrazy pokrewne i zapożyczenia (M) |
Lekcja 6 |
Podsumowanie |
Otaczenie Się Językiem - Strategie i Metody | + |
Lekcja 1 |
Twój plan i podstawowe informacje o pasywnej nauce |
Lekcja 2 |
Przygotowanie psychiczne |
Lekcja 3 |
Niech technologia przemówi Twoim językiem – zmiana ustawień językowych |
Lekcja 4 |
Nie uciekniesz od czytania – zmiana strony głównej |
Lekcja 5 |
Wiadomości o wszystkim, co Cię interesuje |
Lekcja 6 |
Najnowsze badania naukowe w Twojej skrzynce pocztowej |
Lekcja 7 |
Bądź na bieżąco z pasjami – newslettery |
Lekcja 8 |
Z językiem za pan brat – media społecznościowe |
Lekcja 9 |
Youtube |
Lekcja 10 |
Korzystanie z filmów i telewizji do nauki języków |
Lekcja 11 |
Jak znaleźć filmy w języku docelowym |
Lekcja 12 |
Przydatne dodatki do Netflix’a, YouTube’a, i innych serwisów streamingowych |
Lekcja 13 |
Jak przekonwertować filmy i seriale w fiszki językowe |
Lekcja 14 |
Korzystanie z gier do nauki języków |
Lekcja 15 |
Fizyczne otaczanie się językiem |
Lekcja 16 |
Nauka języków obcych w rozwoju zawodowym |
Lekcja 17 |
Lista kontrola |
Otaczanie Się Językiem - Słuchanie | + |
Lekcja 1 |
Słuchanie (muzyki) – Jak robić to prawidłowo |
Lekcja 2 |
Znalezienie mnóstwa dobrych zespołów do słuchania (w dowolnym języku) |
Lekcja 3 |
Najlepszy program na świecie do znajdowania tekstów piosenek |
Lekcja 4 |
Strony i aplikacje w stylu karaoke |
Lekcja 5 |
Wyszukiwanie stacji radiowych w Twoim języku docelowym |
Lekcja 6 |
Fiszki muzyczne # 1 – Śpiewaj! |
Lekcja 7 |
Fiszki muzyczne #2 – Twórz własne teksty |
Lekcja 8 |
Efektywne wykorzystanie “martwego” czasu |
Jak Poprawić Rozumienie Ze Słuchu | + |
Lekcja 1 |
Dlaczego rozumienie ze słuchu jest kluczowe? |
Lekcja 2 |
Dwa najważniejsze czynniki, które wpływają na twoje rozumienie ze słuchu |
Lekcja 3 |
Jak przetwarzamy mowę |
Lekcja 4 |
Twoja strategia słuchania dla poziomów A1-B1 |
Lekcja 5 |
Świetne zasoby do słuchania dla początkujących |
Lekcja 6 |
Strategia słuchania dla poziomów B2-C2 |
Lekcja 7 |
Przygotowanie do odsłuchu |
Lekcja 8 |
Strategie do podążania podczas praktykowania słuchania |
Lekcja 9 |
Z napisami czy bez? Plusy i minusy różnych strategii słuchania |
Jak Opanować Wymowę Języka Obcego | + |
Lekcja 1 |
Jak opanować wymowę języka obcego |
Twój Plan Nauki Języka | + |
Lekcja 1 |
Ogólna strategia uczenia się języka na wszystkich poziomach |
Lekcja 2 |
Twoja strategia uczenia się na poziomie A1-A2 |
Lekcja 3 |
Twoja strategia uczenia się na poziomie B1-B2 |
Lekcja 4 |
Twoja strategia uczenia się na poziomie C1-C2 |
Lekcja 5 |
Integracja języka w codziennym życiu |
Lekcja 6 |
Utrzymywanie i uczenie się wielu języków – jak to robić? |
Lekcja 7 |
Naprawianie największego martwego punktu w nauce języka |
Lekcja 8 |
Jestem zmęczony / przytłoczony – jak działać z ANKI? |
Lekcja 9 |
I to by było na tyle – uwagi końcowe! |
FAQ, Czyli Często Zadawane Pytania | + |
Lekcja 1 |
Niektóre słowa umykają mi i nie mogę ich zapamiętać. Dlaczego tak się dzieje? |
Lekcja 2 |
Najlepsze dodatki ANKI, które ułatwią Ci życie |
Lekcja 3 |
Jak Ocenić Swoje Postępy w Nauce |
Lekcja 4 |
Czy powinienem uczyć się dwóch lub więcej języków jednocześnie? |
Lekcja 5 |
Znajomość słownictwa, czyli kiedy wiadomo, że nauczyłeś się słowa w języku obcym |
Lekcja 6 |
Jak sprawić, by Twoje powtórki były przyjemniejsze |
Lekcja 7 |
Jak przygotować się do certyfikatów/egzaminów językowych? |
Lekcja 8 |
Jak nauczyć się języka migowego |