Witaj! | + |
Lekcja 1 |
Witaj w Experts Incubator |
Powszechne mity i błędy w nauce | + |
Lekcja 1 |
“W jaki sposób” jest tak samo ważne jak “dlaczego” |
Lekcja 2 |
Brak systemu (tzn. przypadkowość w procesie nauki) |
Lekcja 3 |
Ignorowanie powtórek interwałowych |
Lekcja 4 |
Szybkie czytanie to bzdura |
Lekcja 5 |
Zapomnij o stylach uczenia się |
Lekcja 6 |
Obciążenie poznawcze (kognitywne) |
Lekcja 7 |
Pamięć krótkoterminowa |
Lekcja 8 |
Brak kodowania informacji |
Lekcja 9 |
Energia aktywacyjna |
Lekcja 10 |
Brak znaczenia |
Lekcja 11 |
Efekt odwrócenia ekspertyzy |
Lekcja 12 |
Sporządzanie mnóstwa notatek |
Lekcja 13 |
Mnemotechniki |
Lekcja 14 |
Bariery mentalne |
Lekcja 15 |
Podsumowanie |
Podstawowe informacje o nauce i zapominaniu | + |
Lekcja 1 |
Jaki jest cel tego modułu? |
Lekcja 2 |
Postęp nie jest liniowy |
Lekcja 3 |
Szczegółowość przychodzi z czasem |
Lekcja 4 |
Taksonomia Blooma |
Lekcja 5 |
Nauka przez całe życie |
Lekcja 6 |
Spiralna teoria wiedzy |
Lekcja 7 |
Dlaczego zapominamy |
Lekcja 8 |
Różne typy informacji mają różne krzywe zapominania |
Lekcja 9 |
Podsumowanie |
Przygotowanie | + |
Lekcja 1 |
Potęga wcześniejszego przygotowania |
Lekcja 2 |
Wybierz Swój Cel/Projekt |
Lekcja 3 |
Przygotuj materiały i narzędzia |
Lekcja 4 |
Dlaczego ANKI? |
Lekcja 5 |
Jak tworzyć talie i dodawać fiszki |
Lekcja 6 |
Jak powtarzać fiszki w ANKI |
Lekcja 7 |
Jak importować talię na aplikację mobilną Anki |
Lekcja 8 |
Rola ANKI w nauce |
Lekcja 9 |
Skarbiec umiejętności |
Lekcja 10 |
Szablon fiszki w ANKI |
Plan nauki | + |
Lekcja 1 |
Kilka słów o tym module |
Lekcja 2 |
Myślenie kursowe |
Lekcja 3 |
Jak Stworzyć Własny Plan Nauki |
Lekcja 4 |
Jak Stworzyć Swój Własny Plan Nauki – Dla Zaawansowanych |
Lekcja 5 |
Tworzenie mapy nauki |
Lekcja 6 |
Kolejność nauki (tj. gdzie zacząć?) |
Lekcja 7 |
Jak radzić sobie z nieoczywistymi projektami |
Lekcja 8 |
Opracuj swój harmonogram nauki |
Lekcja 9 |
Mam mój plan nauki – co dalej? |
Lekcja 10 |
Podsumowanie |
Lekcja 11 |
FAQ |
Jak znaleźć odpowiednie materiały do nauki i ocenić ich jakość | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
2 rodzaje źródeł informacji |
Lekcja 3 |
Gdzie znaleźć badania naukowe? |
Lekcja 4 |
Jak uzyskać bezpłatny dostęp do badań naukowych? |
Lekcja 5 |
Jak radzić sobie ze sprzecznymi lub niepewnymi informacjami |
Lekcja 6 |
Jak znaleźć wysokiej jakości źródła wiedzy |
Lekcja 7 |
Ocena jakości informacji |
Lekcja 8 |
Sztuka kwestionowania |
Lekcja 9 |
Powoływanie się na autorytety |
Lekcja 10 |
Podsumowanie |
Jak zapamiętywać dowolny rodzaj wiedzy | + |
Lekcja 1 |
Kilka słów wstępu |
Lekcja 2 |
Wiedz, o czym możesz zapomnieć (tj. ANKI jako album na wycinki) |
Lekcja 3 |
Trzy rodzaje wiedzy oraz, jak je wykorzystać do szybkiego rozwijania kompetencji w dowolnej dziedzinie |
Lekcja 4 |
ANKI jako zapasowy system pamięci |
Lekcja 5 |
Kompleksowy model dla efektywnego przyswajania wiedzy |
Lekcja 6 |
Wskazówki jak stworzyć podstawową fiszkę |
Lekcja 7 |
Fiszki nie muszą być idealne od samego początku |
Lekcja 8 |
Precyzja ponad wszystko! |
Lekcja 9 |
Zmniejszenie obciążenia poznawczego poprzez używanie skrótów |
Lekcja 10 |
Jak tworzyć fiszki 5-10 x szybciej dzięki sztucznej inteligencji (AI) |
Lekcja 11 |
Podejście manualne vs. automatyczne - ile czasu możesz zaoszczędzić? |
Lekcja 12 |
Fiszki zagregowane (zbiorcze) |
Lekcja 13 |
Jak zapamiętywać trudne nazwy |
Lekcja 14 |
Jak zmienić nudne w fascynujące |
Lekcja 15 |
Spraw by Twoja wiedza była istotna |
Lekcja 16 |
Spersonalizuj swoją wiedzę |
Lekcja 17 |
Moc opowieści |
Lekcja 18 |
Moc reprezentacji wizualnych |
Lekcja 19 |
Zapamiętywanie list |
Lekcja 20 |
Zapamiętywanie sekwencji |
Lekcja 21 |
Unikaj nauki odosobnionych faktów |
Lekcja 22 |
Co, jeśli nie potrafię przypomnieć sobie odpowiedzi? |
Lekcja 23 |
Podejście do zdobywania wiedzy z wielu różnych perspektyw |
Lekcja 24 |
Podsumowanie |
Lekcja 25 |
FAQ – Często zadawane pytania |
Jak zbudować zrozumienie | + |
Lekcja 1 |
O module |
Lekcja 2 |
Wielopoziomowość wiedzy |
Lekcja 3 |
Technika 5 Whys |
Lekcja 4 |
Technika Feynmana |
Lekcja 5 |
Rozciąganie i ściskanie |
Lekcja 6 |
Analogie, metafory i skojarzenia (tj. szukanie wzorców) |
Lekcja 7 |
Koło skojarzeń |
Lekcja 8 |
Spekulacje |
Lekcja 9 |
Mapy Myśli |
Lekcja 10 |
Podsumowanie |
Lekcja 11 |
FAQ |
Jak zastosować wiedzę | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
Umiejętność miękka czy twarda? |
Lekcja 3 |
4 elementy składowe każdej umiejętności |
Lekcja 4 |
Jak wybrać najlepszą strategię do ćwiczeń |
Lekcja 5 |
Etapy przyswajania wiedzy |
Lekcja 6 |
Chcesz, by Twój trening był efektywny? Znajdź optymalny poziom intensywności! |
Lekcja 7 |
Kiedy jest dobry moment na rozpoczęcie ćwiczeń? |
Lekcja 8 |
Ile czasu powinienem poświęcić na praktykę (tj. jak zaplanować ją pod kątem czasu)? |
Lekcja 9 |
Jak overlearning wpływa na Twoje wyniki? |
Lekcja 10 |
Celowa praktyka jako klucz do efektywnej nauki |
Lekcja 11 |
Jak zidentyfikować słabe punkty |
Lekcja 12 |
Teoria Magnesu – Jak rozumieć proces skutecznego myślenia i zdobywania wiedzy |
Lekcja 13 |
Dlaczego zawsze powinieneś wyszukiwać więcej problemów? |
Lekcja 14 |
Jak znaleźć sposoby na ćwiczenie umiejętności |
Lekcja 15 |
Koncepcyjne rozwiązywanie problemów |
Lekcja 16 |
Fiszki z idealnym rozwiązaniem |
Lekcja 17 |
ANKI jako odpowiednik systemu eksperckiego |
Lekcja 18 |
Zautomatyzuj umiejętności dzięki listom kontrolnym (checklistom) |
Lekcja 19 |
Co jeśli nie udało Ci się znaleźć żadnych praktycznych zastosowań? |
Lekcja 20 |
Tworzenie tych wszystkich fiszek zabiera mnóstwo czasu – czy to jest warte zachodu? |
Lekcja 21 |
Podsumowanie – Co powinieneś wiedzieć o zastosowaniu swojej wiedzy |
Lekcja 22 |
Twój (obecny) plan działania dla efektywnego zdobywania wiedzy |
Nauka od A do Z - praktyczne przykłady | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie oraz Pracownia Pamięci |
Lekcja 2 |
Jak zapamiętywać wiersze |
Lekcja 3 |
Zapamiętywanie kawałów |
Lekcja 4 |
Pimecrolimus |
Lekcja 5 |
Używanie ANKI jako albumu (tj. “Scrapbook”) |
Lekcja 6 |
Inwestowanie na rynku Forex |
Lekcja 7 |
Jak nauczyć się metodologii Agile |
Lekcja 8 |
Jak zapamiętać wzory fizyczne lub matematyczne |
Lekcja 9 |
Sprzedaż – Radzenie sobie z odmową |
Lekcja 10 |
Python i Javascript |
Inne wzmacniacze pamięci przyspieszające naukę | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
Uwaga na lipne badania naukowe! |
Lekcja 3 |
Potrzebujesz prawdziwych przerw |
Lekcja 4 |
Grywalizuj swój trening! |
Lekcja 5 |
Efekt długości listy |
Lekcja 6 |
Rysowanie, bazgranie i kreślenie |
Lekcja 7 |
Droga publiczności, usłysz mój ryk! |
Lekcja 8 |
Oto dlaczego potrzebujesz więcej różnorodności społecznej |
Lekcja 9 |
Mieszaj aktywność fizyczną z nauką |
Lekcja 10 |
Urozmaicaj swoją naukę |
Lekcja 11 |
Praktyka przeplatana (“interleaved practice”) |
Lekcja 12 |
Uczenie się wielu dziedzin (+ potęga projektów pobocznych) |
Lekcja 13 |
Technika klastrowania (tj. Transfer umiejętności) |
Lekcja 14 |
Modyfikacja domyślnego algorytmu powtórkowego |
Lekcja 15 |
Ćwicz przed pójściem spać |
Lekcja 16 |
Potęga wizualizacji |
Lekcja 17 |
Podsumowanie |
Wszystko, co musisz wiedzieć o informacji zwrotnej | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
Dwa rodzaje informacji zwrotnej |
Lekcja 3 |
Akceptacja konstruktywnej krytyki |
Lekcja 4 |
W jaki sposób nieustanna nauka tworzy automatyczne pętle informacji |
Lekcja 5 |
Różne formy oceny postępów |
Lekcja 6 |
Jak samodzielnie ocenić swoje postępy |
Lekcja 7 |
Listy kontrolne Twym przyjacielem i przewodnikiem |
Lekcja 8 |
Dlaczego warto prowadzić dziennik wydajności/błędów (tj. śledzić swoje wpadki i sukcesy) |
Lekcja 9 |
Zbuduj swoją własną sieć ekspercką (Think Tank) |
Lekcja 10 |
Podsumowanie |
Nauka umiejętności motorycznych | + |
Lekcja 1 |
Dziwa nad dziwami — wykorzystanie powtórek interwałowych i ANKI do nauki umiejętności motorycznych |
Lekcja 2 |
2 składowe nauki umiejętności motorycznych |
Lekcja 3 |
Nauka teorii dotyczącej umiejętności motorycznych |
Lekcja 4 |
Ćwiczenia "na sucho" i fiszki praktyczne |
Lekcja 5 |
Powoli. Tylko powoli. |
Lekcja 6 |
Nie ma teorii bez praktyki |
Lekcja 7 |
Usłysz prawdę, zobacz prawdę – nagrywanie siebie jako pętla szybkiej informacji zwrotnej |
Lekcja 8 |
Podsumowanie - nauka umiejętności motorycznych |
Nienaruszalne (niezmienne) zasady (reguły/prawa) nauki | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
Radykalna otwartość umysłu |
Lekcja 3 |
Strzeż się swojego ego |
Lekcja 4 |
Wiedz czego nie wiesz (tj. odkrywaj swoje martwe punkty) |
Lekcja 5 |
Skup się na swoich słabych stronach |
Lekcja 6 |
Znajdź czas na rozważania! |
Lekcja 7 |
Zawsze konfrontuj i kwestionuj informacje |
Lekcja 8 |
Staraj się zapamiętać tak dużo, jak tylko możesz |
Lekcja 9 |
Bądź multidyscyplinarny i ciekawy! |
Lekcja 10 |
Skup się na zawsze przydatnych umiejętnościach i wiedzy |
Lekcja 11 |
Pielęgnuj swoje nastawienie na rozwój |
Lekcja 12 |
Wyjdź poza strefę komfortu |
Lekcja 13 |
Ponad wszystko – Bądź konsekwentny |
Lekcja 14 |
Nastawienie do efektywnej nauki – Podsumowanie |
Jak odtworzyć treść większości kursów i szkoleń | + |
Lekcja 1 |
Wprowadzenie |
Lekcja 2 |
Jak odtworzyć zawartość (niemal) każdego kursu – Ogólne zasady |
Lekcja 3 |
Jak odtworzyć zawartość kursu o negocjowaniu |
Podsumowanie oraz Twój plan działania | + |
Lekcja 1 |
Twój przybornik pamięciowy |
Lekcja 2 |
Dodatki do ANKI |
Lekcja 3 |
Twój ostateczny plan nauki i ściągawka |
Lekcja 4 |
Jak uzyskać efekt synergii – zbiór strategii dla pamięci doskonałej |
Lekcja 5 |
Pożegnania nadszedł czas |
Często zadawane pytania + dodatki | + |
Lekcja 1 |
Co robić zamiast brania nootropików aby trwale zmaksymalizować moc mózgu |
Lekcja 2 |
Czy intuicja może zastąpić wiedzę? |
Lekcja 3 |
Jak sobie radzić z przytłoczeniem? (tj. co robić gdy utknę) |