Unit 1 |
Witaj w Experts Incubator |
Unit 1 |
“W jaki sposób” jest tak samo ważne jak “dlaczego” |
Unit 2 |
Brak systemu (tzn. przypadkowość w procesie nauki) |
Unit 3 |
Ignorowanie powtórek interwałowych |
Unit 4 |
Szybkie czytanie to bzdura |
Unit 5 |
Zapomnij o stylach uczenia się |
Unit 6 |
Obciążenie poznawcze (kognitywne) |
Unit 7 |
Pamięć krótkoterminowa |
Unit 8 |
Brak kodowania informacji |
Unit 9 |
Energia aktywacyjna |
Unit 10 |
Brak znaczenia |
Unit 11 |
Efekt odwrócenia ekspertyzy |
Unit 12 |
Sporządzanie mnóstwa notatek |
Unit 13 |
Mnemotechniki |
Unit 14 |
Bariery mentalne |
Unit 15 |
Podsumowanie |
Unit 1 |
Jaki jest cel tego modułu? |
Unit 2 |
Postęp nie jest liniowy |
Unit 3 |
Szczegółowość przychodzi z czasem |
Unit 4 |
Taksonomia Blooma |
Unit 5 |
Nauka przez całe życie |
Unit 6 |
Spiralna teoria wiedzy |
Unit 7 |
Dlaczego zapominamy |
Unit 8 |
Różne typy informacji mają różne krzywe zapominania |
Unit 9 |
Podsumowanie |
Unit 1 |
Potęga wcześniejszego przygotowania |
Unit 2 |
Wybierz Swój Cel/Projekt |
Unit 3 |
Przygotuj materiały i narzędzia |
Unit 4 |
Dlaczego ANKI? |
Unit 5 |
Instrukcja obsługi ANKI |
Unit 6 |
Rola ANKI w nauce |
Unit 7 |
Skarbiec umiejętności |
Unit 8 |
Szablon fiszki w ANKI |
Unit 1 |
Kilka słów o tym module |
Unit 2 |
Myślenie kursowe |
Unit 3 |
Jak Stworzyć Własny Plan Nauki |
Unit 4 |
Jak Stworzyć Swój Własny Plan Nauki – Dla Zaawansowanych |
Unit 5 |
Tworzenie mapy nauki |
Unit 6 |
Kolejność nauki (tj. gdzie zacząć?) |
Unit 7 |
Jak radzić sobie z nieoczywistymi projektami |
Unit 8 |
Opracuj swój harmonogram nauki |
Unit 9 |
Mam mój plan nauki – co dalej? |
Unit 10 |
Podsumowanie |
Unit 11 |
FAQ |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
2 rodzaje źródeł informacji |
Unit 3 |
Jak radzić sobie ze sprzecznymi lub niepewnymi informacjami |
Unit 4 |
Jak znaleźć wysokiej jakości źródła wiedzy |
Unit 5 |
Ocena jakości informacji |
Unit 6 |
Sztuka kwestionowania |
Unit 7 |
Powoływanie się na autorytety |
Unit 8 |
Podsumowanie |
Unit 1 |
Kilka słów wstępu |
Unit 2 |
Wiedz, o czym możesz zapomnieć (tj. ANKI jako album na wycinki) |
Unit 3 |
ANKI jako zapasowy system pamięci |
Unit 4 |
Kompleksowy model dla efektywnego przyswajania wiedzy |
Unit 5 |
Wskazówki jak stworzyć podstawową fiszkę |
Unit 6 |
Fiszki nie muszą być idealne od samego początku |
Unit 7 |
Precyzja ponad wszystko! |
Unit 8 |
Zmniejszenie obciążenia poznawczego poprzez używanie |
Unit 9 |
Fiszki zagregowane (zbiorcze) |
Unit 10 |
Jak zapamiętywać trudne nazwy |
Unit 11 |
Jak zmienić nudne w fascynujące |
Unit 12 |
Spraw by Twoja wiedza była istotna |
Unit 13 |
Spersonalizuj swoją wiedzę |
Unit 14 |
Moc opowieści |
Unit 15 |
Moc reprezentacji wizualnych |
Unit 16 |
Zapamiętywanie list |
Unit 17 |
Zapamiętywanie sekwencji |
Unit 18 |
Unikaj nauki odosobnionych faktów |
Unit 19 |
Co, jeśli nie potrafię przypomnieć sobie odpowiedzi? |
Unit 20 |
Podejście do zdobywania wiedzy z wielu różnych perspektyw |
Unit 21 |
Podsumowanie |
Unit 22 |
FAQ – Często zadawane pytania |
Unit 1 |
O module |
Unit 2 |
Wielopoziomość wiedzy |
Unit 3 |
Technika 5 Whys |
Unit 4 |
Technika Feynmana |
Unit 5 |
Rozciąganie i ściskanie |
Unit 6 |
Analogie undefined metafory i skojarzenia (tj. undefined szukanie wzorców) |
Unit 7 |
Koło skojarzeń |
Unit 8 |
Spekulacje |
Unit 9 |
Mapy Myśli |
Unit 10 |
Podsumowanie |
Unit 11 |
FAQ |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Umiejętność miękka czy twarda? |
Unit 3 |
4 elementy składowe każdej umiejętności |
Unit 4 |
Jak wybrać najlepszą strategię do ćwiczeń |
Unit 5 |
Etapy przyswajania wiedzy |
Unit 6 |
Chcesz, by Twój trening był efektywny? Znajdź optymalny poziom intensywności! |
Unit 7 |
Kiedy jest dobry moment na rozpoczęcie ćwiczeń? |
Unit 8 |
Ile czasu powinienem poświęcić na praktykę (tj. jak zaplanować ją pod kątem czasu)? |
Unit 9 |
Jak overlearning wpływa na Twoje wyniki? |
Unit 10 |
Celowa praktyka jako klucz do efektywnej nauki |
Unit 11 |
Jak zidentyfikować słabe punkty |
Unit 12 |
Teoria Magnesu – Jak rozumieć proces skutecznego myślenia i zdobywania wiedzy |
Unit 13 |
Dlaczego zawsze powinieneś wyszukiwać więcej problemów? |
Unit 14 |
Jak znaleźć sposoby na ćwiczenie umiejętności |
Unit 15 |
Koncepcyjne rozwiązywanie problemów |
Unit 16 |
Fiszki z idealnym rozwiązaniem |
Unit 17 |
ANKI jako odpowiednik systemu eksperckiego |
Unit 18 |
Zautomatyzuj umiejętności dzięki listom kontrolnym (checklistom) |
Unit 19 |
Co jeśli nie udało Ci się znaleźć żadnych praktycznych zastosowań? |
Unit 20 |
Tworzenie tych wszystkich fiszek zabiera mnóstwo czasu – czy to jest warte zachodu? |
Unit 21 |
Podsumowanie – Co powinieneś wiedzieć o zastosowaniu swojej wiedzy |
Unit 22 |
Twój (obecny) plan działania dla efektywnego zdobywania wiedzy |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Jak zapamiętywać wiersze |
Unit 3 |
Zapamiętywanie kawałów |
Unit 4 |
Pimecrolimus |
Unit 5 |
Używanie ANKI jako albumu (tj. “Scrapbook”) |
Unit 6 |
Inwestowanie na rynku Forex |
Unit 7 |
Jak nauczyć się metodologii Agile |
Unit 8 |
Jak zapamiętać wzory fizyczne lub matematyczne |
Unit 9 |
Sprzedaż – Radzenie sobie z odmową |
Unit 10 |
Python i Javascript |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Uwaga na lipne badania naukowe! |
Unit 3 |
Potrzebujesz prawdziwych przerw |
Unit 4 |
Grywalizuj swój trening! |
Unit 5 |
Efekt długości listy |
Unit 6 |
Rysowanie, bazgranie i kreślenie |
Unit 7 |
Droga publiczności, usłysz mój ryk! |
Unit 8 |
Oto dlaczego potrzebujesz więcej różnorodności społecznej |
Unit 9 |
Mieszaj aktywność fizyczną z nauką |
Unit 10 |
Urozmaicaj swoją naukę |
Unit 11 |
Praktyka przeplatana (“interleaved practice”) |
Unit 12 |
Uczenie się wielu dziedzin (+ potęga projektów pobocznych) |
Unit 13 |
Technika klastrowania (tj. Transfer umiejętności) |
Unit 14 |
Modyfikacja domyślnego algorytmu powtórkowego |
Unit 15 |
Ćwicz przed pójściem spać |
Unit 16 |
Potęga wizualizacji |
Unit 17 |
Podsumowanie |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Dwa rodzaje informacji zwrotnej |
Unit 3 |
Akceptacja konstruktywnej krytyki |
Unit 4 |
W jaki sposób nieustanna nauka tworzy automatyczne pętle informacji |
Unit 5 |
Różne formy oceny postępów |
Unit 6 |
Jak samodzielnie ocenić swoje postępy |
Unit 7 |
Listy kontrolne Twym przyjacielem i przewodnikiem |
Unit 8 |
Dlaczego warto prowadzić dziennik wydajności/błędów (tj. śledzić swoje wpadki i sukcesy) |
Unit 9 |
Zbuduj swoją własną sieć ekspercką (Think Tank) |
Unit 10 |
Usłysz prawdę, zobacz prawdę – nagrywanie siebie jako pętla szybkiej informacji zwrotnej |
Unit 11 |
Podsumowanie |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Radykalna otwartość umysłu |
Unit 3 |
Strzeż się swojego ego |
Unit 4 |
Wiedz czego nie wiesz (tj. odkrywaj swoje martwe punkty) |
Unit 5 |
Skup się na swoich słabych stronach |
Unit 6 |
Znajdź czas na rozważania! |
Unit 7 |
Zawsze konfrontuj i kwestionuj informacje |
Unit 8 |
Staraj się zapamiętać tak dużo, jak tylko możesz |
Unit 9 |
Bądź multidyscyplinarny i ciekawy! |
Unit 10 |
Skup się na zawsze przydatnych umiejętnościach i wiedzy |
Unit 11 |
Pielęgnuj swoje nastawienie na rozwój |
Unit 12 |
Wyjdź poza strefę komfortu |
Unit 13 |
Ponad wszystko – Bądź konsekwentny |
Unit 14 |
Nastawienie do efektywnej nauki – Podsumowanie |
Unit 1 |
Wprowadzenie |
Unit 2 |
Jak odtworzyć zawartość (niemal) każdego kursu – Ogólne zasady |
Unit 3 |
Jak odtworzyć zawartość kursu o negocjowaniu |
Unit 1 |
Twój przybornik pamięciowy |
Unit 2 |
Dodatki do ANKI |
Unit 3 |
Twój ostateczny plan nauki i ściągawka |
Unit 4 |
Jak uzyskać efekt synergii – zbiór strategii dla pamięci doskonałej |
Unit 5 |
Pożegnania nadszedł czas |
Unit 1 |
Co robić zamiast brania nootropików aby trwale zmaksymalizować moc mózgu |
Unit 2 |
Czy intuicja może zastąpić wiedzę? |
Unit 3 |
Jak sobie radzić z przytłoczeniem? (tj. co robić gdy utknę) |